Workforce Management

Haal alles uit je Workforce Management

Stel je voor dat er niemand in de gaten houdt wat er exact gebeurt in het contact center? Dan zouden gesprekken uren duren, de bereikbaarheid slecht zijn en werd het een kostbaar geheel. Workforce Management (WFM) professionals zorgen ervoor dat de customer service cijfermatig optimaal bestuurd wordt. Zorg dus dat je er de juiste mensen voor inzet!

Workforce Management in een notendop

Je customer service heeft structuur nodig om goed te draaien. WFM zorgt voor een goede planning, het monitoren van de verwerkingstijd, inzichtelijke rapportages en maakt forecasts voor de komende periodes. Zo kun je altijd op tijd actie ondernemen, zodat de customer service ook goed blijft draaien.

Situaties waarin je een tijdelijke teamleider inzet

Workforce Management stemt kort gezegd vraag en aanbod op elkaar af. De vraag is het aantal te verwachten klantcontacten, het aanbod is het personeel dat je daarvoor inzet. Ze gebruiken data uit het verleden, maar ook trends en voorspellingen voor een zo nauwkeurig mogelijke voorspelling. Dit helpt vervolgens weer om de juiste mensen op de juiste plek in te zetten. WFM is dus behoorlijk waardevol voor jouw customer service. WFM is een verzameling waardevolle kennis in verschillende rollen:

  • Forecaster
  • (Capaciteits) Planner
  • Roosteraar
  • Trafficer
  • Traffic Manager
  • Reporting specialist
  • (Business) Analist
  • WFM Consultant
  • WFM Manager

De voordelen van een WFM-professional binnen jouw organisatie

Met een goede WFM professional haal je veel toegevoegde waarde in huis:

  • Oog voor detail
  • Sterke analytische capaciteiten
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Strategisch inzicht
  • Optimalisatie van de klantenservice

Ook kun je met goed WFM grip houden op de kosten van de customer service. De bezetting is continu optimaal, waardoor je niet met een vol callcenter zit waar niemand belt of andersom, wachtrijen die de klanttevredenheid niet ten goede komen.

Workforce Management professionals in dienst nemen

Investeren in WFM is dus een heel goed idee en zeker aan te raden als je jouw customer service optimaal wilt inzetten. Zelf zoeken naar goede Workforce Management professionals kan een hele klus zijn. Ons advies: huur een ervaren bureau in. Wij zijn SkyWalker en we zijn gespecialiseerd in de customer service branche. Dat heeft veel voordelen voor jou:

  • We kennen het vakgebied op ons duimpje
  • We beschikken over vakinhoudelijke kennis
  • Onze kandidaten zijn van hoge kwaliteit
  • We zetten specifieke wervingskanalen in
  • We werken snel en efficiĆ«nt
  • In onze database staan meer dan 7500 professionals
  • We houden onze tarieven scherp

Daar word je toch enthousiast van?

Daar word je toch enthousiast van? Ben je klaar om de beste WFM professionals toe te voegen aan jouw customer service? Maak dan nu een afspraak voor een kennismaking, we kijken ernaar uit!